Prietenia – Desi
calaria poate fi considerata o activitate solitara, este foarte bine sa
se desfasoare in grup. Calaretii impartasesc dragostea comuna pentru
cai si experienta comuna a calariei – un bun fundament pe care se poate
construi o prietenie.
Dezvoltarea respectului si dragostei pentru animale – Caii
necesita multa ingrijire si atentie. Calaretii realizeaza o legatura
sufleteasca cu animalele. Ei descopera interesul dragostei si grijii
pentru animale. Ei invata totodata sa puna nevoile calului inaintea
celor proprii.
Diversificarea experientelor – Diversitatea
experientelor presupuse de cai si calarie este nelimitata. De la
ingrijirea calului la calaria propriu zisa, de la participarea la
demonstratii la invatarea fiecarei parti a calului, experienta
calaretului creste continuu. Deasemenea calul permite calaretului acces
in zone altfel inaccesibile din cauza disabilitatii lui.
Bucurie – Nu
exista dubii: calaria este o placere! Calaretii gusta placerea si
bucuria fiecarei participari la sedinta de calarie terapeutica.
Beneficii educationale
Imbunatatirea cititului – Inainte
de a putea sa citesti, este necesar sa recunosti formele, marimile si
culorile. Aceste obiective pot fi mai usor atinse de pe spatele unui
cal, ca parte a unor jocuri sau activitati. Se observa o mai mica
rezistenta la invatare atunci cind ele fac parte dintr-o lectie de
calarie. Prin utilizarea semnelor plasate in jurul manejului, literele
pot fi invatate si se poate deasemena invata citirea unor cuvinte prin
recunoasterea lor.
Succesiunea, modelul si planificarea – Uneori
simpla utilizare a unui creion necesita o planificare de actiuni.
Cunoasterea succesiunii evenimentelor este un aspect important al
majoritatii activitatilor. Asta si alte calitati similare se pot
deprinde prin calarie, prin utilizarea unor “obstacole” – metode, prin
exercitii si antrenamente, prin multe jocuri si activitati.
Imbunatatirea coordonarii mina – ochi – Coordonarea
mina – ochi este necesara pentru activitati de genul scrisului, de
exemplu. Aceste proprietati se obtin prin dirijarea calului si
deasemenea prin diverse activitati si exercitii.
Perceptia vizual – spatiala – Aceasta
include constientizarea formelor si dimensiunilor in intelegerea
relationala dintre forme in mediul inconjurator. Sunt incluse in acest
domeniu directionalitatea, diferenta dintre stinga si dreapta, perceptia
spatiala care ne permite sa facem diferenta intre lucrurile apropiate
ca forma dar spatiate diferit, perceptia formelor, identificarea
obiectelor si memoria vizuala secventiala. Atit cititul cit si
matematica implica perceptii vizuale spatiale.Perceptia vizuala a
spatiului este un rezultat natural al cotrolului calului. Exercitiile
aditionale facute pe cal cresc abilitatile in acest domeniu.
Diferentierea – Calaretul
invata sa diferentieze stimulii din mediu, cei importanti de cei mai
putin importanti. O imbunatatire in acest sector se manifesta pe masura
ce calaretul se concentreaza asupra calului si lucrurilor care-l pot
influenta in opozitie cu atentia generala asupra mediului inconjurator.